Wehkamp

De Kracht van Buiten gaf leiding aan de strategieontwikkeling en implementatie van de transitie van Wehkamp :

Van een gedateerd en traditioneel postorderbedrijf naar een relevant, actueel en toonaangevend online retailmerk.

Rijksmuseum Amsterdam

Adviseerde het Rijksmuseum Amsterdam in de transitie van “Het traditionele Huis van de Meesters van de 17e eeuw” naar “Centre of Culture Events of the city of Amsterdam 2021.”

Coltex Retail Group

Bracht de formules van de Coltex Retail Group (DiDi, Steps, Superstar)  van verlieslatend in zeer korte termijn naar een opvallende breinpositie én winst en toonde daarmee het bestaansrecht en de levensvatbaarheid aan, zodanig dat Coltex succesvol naar de markt gebracht kon worden en interessant was voor investeerders.

Dit resulteerde in de verkoop van Coltex aan een nieuwe eigenaar.

terStal Familiemode

Formeerde drie kleinere textielketens, terStal, Hans Textiel en Bentex, tot één succesvolle modeformule aan de bovenkant van de onderkant van de markt: terStal Familie mode.

Inmiddels met zo’n 300 vestigingen en een zeer gezonde financiële situatie klaar voor een nieuwe toekomst.

Adviseerde o.a.

KPN,
Zeeman,
Achmea,
G-Star RAW
bij strategische (retail) vraagstukken.